SCP Room

انواع scp - اس سی پی
بازی scp secret laboratory چیست

بازی scp secret laboratory چیست

SCP: SL یک بازی آنلاین مالتی پلیر سبک ترسناک-اکشن است که قبلا هم توسط دانیال بهش اشاره شده بود . گرافیک بازی یک چیزی شبیه کانتر استرایک سورس داره و خلاصه که کیفیت خیلی خوبی داره . بازی بطور کامل دارد از SCP foundition پیروی می کند اما کمی تناقض وجود دارد . بازی توی site-19 اتفاق می افته وقتی که scp-079 یک نقض مهار بوجود می آورد ( توی وبلاگ هم گفته شده بود چند بار نقض مهار بوجود آوره ). 

چند تا خبر خوب داریم و چند تا خبر بد ...

خبر خوب : بازی سرور های نسبتا شلوغی داره

خبر بد : فقط می شه از استیم دانلودش کرد :-(

خبر خوب : برعکس بقیه بازی های گرافیگی استیم این بازی کاملا رایگانه :-)

سیستم مورد نیاز هم چیز خاصی نمی خواد و روی همه سیستم ها اجرا می شه ( بجز سیستم من که رم 1.7 گیگ داره T-T )

نقش های بازی هم 6 تا هستش که یکیشون باز به چند دسته تقسیم می شه :

کلاس D ها : بیشتر پلیر ها تو این دسته قرار می گیرند . توی نقاط مختلفی از LCZ ( منطقه محتوای سبک ) بوجود می آیند . این بنده خدا ها هیچی ندارن و همه چیز رو باید خودشون پیدا کنن DX . از رفیقاشون می شه به شورش هرج و مرج ( chaose insurgency ) اشاره کرد و دشمناشون هم که NTF و SCP ها اشاره کرد . هدفشون فقط و فقط فراره و باید هرچی پشتشون هست رو ول کنن و در برن . بعد از این که فرار کردن دوباره در نقش chaose insurgency بوجود میان و باید به بقیه کمک کنن تا فرار کنن .

دانشمندان : بعد از کلاس D ها بیشترین جمعیت رو دارند . کنار همدیگه توی یک اتاق تحقیقاتی در LCZ بوجود می آیند . اینا باز یکم وضعشون بهتره و یک کارت سطح یک دارند که زیاد بدرد نمی خوره اما بودنش بهتر از نبودنشه .  هم تیمیاشون NTF و دشمناشون scp ها و CI هستن . هدفشون فراره اما می تونن اگر کارت سطح 5 یعنی کارت O5 که فقط از طریق scp-914 بوجود میاد استفاده کنن و انفجار اتمی رو فعال یا غیر فعال کنن .

NTF ( nine tailed fox ) : بهترین وضعیت ممکن رو دارن . با یک کارت سطح 4 بوجود میان که بجر انفجار اتمی همه چیز رو فعال می کنه . هدفشونه اینه که همه چیز رو نابود کنه بجز دانشمندا . یک P90 یا اسلحه سنگین یا scout بوجود میاد که البته یک تبلت خرید سلاح هم داره که می تونه با رفتن به بخش تسلیحات تاسیسات سلاح های دیگه ای هم بخره . بخش بد قضیه اینه که مهماتش مهدوده و زود تموم می شه واسه همین باید تا حد ممکن پیش هم باشن تا در صورت نیاز مهماتشون رو با هم به اشتراک بزارن . توی بیرون تاسیسات با یک هلیکوپتر کنار یک آسانسور بوجود میان .

CI ( chaose insurgency ) : بعد NTF موقعیت مناسبی دارن اما چون اسلحه NTF از مال اونا قوی تره باید تا حد ممکن از اونا دوری کنن مگه این که همراه با بقیه CI باشن در اون صورت اگه به یک NTF بر بخورن شانس پیروزی دارن . با یک اسلحه صدتیر و یک دستگاه هک کردن بوجود میان . تفنگشون خیلی سنگینه واسه همین شدیدا کند حرکت می کنن در ضمن دستگاه هکشون هر چند تمام در هارو فعال می کنه ولی قابلیت روشن کردن بمب هسته ای رو نداره و البته روند هک کردن یکم کنده بنابراین مهم ترین چیزی که CI نداره زمانه . با یک کامیون نطامی بیرون تاسیسات کنار یک آسانسور با یک فاصله زیاد از NTF بوجود میان طوری که برای رسیدن به NTF باید از 3 تا دروازه بسته توی بخش حمل و نقل رد بشن . هدفشون اینه که کلاس D ها رو فراری بدن و دانشمدا رو هم بکشن. البته می تونن شانسشون رو امتحان کنن و به scp ها هم کمک کنن که خیلی ریسک داره اما می تونن از توانایی هم دیگه استفاده کنن چون تا جایی که یادم میاد در صورت آزاد شدن تمام scp ها CI نمی بازه  ( اگه scp ها راضی شن به CI کمک کنن قدرت برتر کل بازی می شه CI ، SCPs و کلاس D ها و شانس پیروزی NTF و SG و دانشمندا تقریبا به صفر می رسه o_0 )

SG ( secure gourd ) : خیلی بد شانسه . فقط وقتی بوجود میاد که سرور خیلی شلوغ باشه تازه تنها هم بوجود میاد حالا اینا بکنار توی HCZ ( منتطقه محتوای سنگین ) بوجو میاد که تقریبا بجز scp-173 تمام scp ها اینجا بوجود میان ( الفاتحه ) . تمام دل خوشیش اینه که یک MP9 و یک کارت سطح 2 و یک تبلت خرید سلاح داره و نزدیک scp-914 هستش .سخت ترین هدف هم مال اونه . وظیفه نگهبانان اینه که از اموال بنیاد محافطت کنه ولی الان که نقض مهار بوجود اومده وظیفه اش اینه که تمام تاسیسات رو از بین ببره و فرار کنه که این شامل تمام نقش های توی باشی می شه ( منم جاش بودم همین کار رو می کردم آخه برای محافطت از زمین باید scp ها و کلاس D ها و CI رو نابود کنه ولی دانشمندا و NTF اونجان پس اولین چیزی که به فکرم می رسه اینه که چند نفر رو برای جهان فدا کنم +_+ ). تمام نقش های بازی باهاش دشمنن و کمترین شانس پیروزی رو داره . هر چیزی که دید رو باید فورا نابود کنه .

scp ها : این گروه باز به چند بخش تقسیم می شه

079 : تو HCZ بوجود میاد . به تمام در ها ، دوربین ها ، تله های الکتریکی و سیستم های پخش صدای site-19 دسترسی داره . می تونه در ها رو موقتا قفل کنه یا اون هارو منفجر کنه . از اونجایی که به سیستم تولید صدا دسترسی داره می تونه با scp های دیگه یا CI برنامه ریزی کنه . البته باز هم به انفجار هسته ای دسترسی نداره . بخش سخته کارش اینه که بخاطر سیستم ضعیفش وقتی خیلی از سیستمش کار می کشه تمام کار هایی که کرده متوقف می شن و 079 باید صبر کنه تا حافظه اش رو باز کنه بعدش کارش رو دوباره شروع می کنه . 

049 : دیمیج خیلی زیادی داره . توی HCZ بوجود میاد توی سلولش . نزدیگ دو تا آسانسور هستش و اتاقی که داره برای افراد دیگه مخصوصا کلاس D ها خیلی به درد می خوره چون توش معمولا یک کارت امنیتی سطح 2 وجود داره . می تونه مرده ها رو زنده کنه و اگه کسی رو بکشه یا جنازه ای رو پیدا کنه می تونه با صرف یک زمان طولانی جنازه رو تبدیل به scp-049-2 کنه . اگه بتونه با CI متحد بشه خیلی براش خوب می شه . چون CI اسلحه داره و 049 هم می تونه کسایی که از تیم CI می میرن یا اونایی که می کشن رو تبدیل به SCP-049-2 کنه . 049 نمی تونه 2-049 ها رو دوباره زنده کنه .

049-2 : افرادی که جسدشون تبدیل به scp-049-2 می شه خودشون کنترل خودشون رو دارن و معمولا با HP و دمیج پایین زنده می شن . مکان بوجود اومدنشون بستگی به جایی که مردن داره . یعنی اون بیچاره هایی که اسپکتیتور و بیکار شدن رو زنده می کنه تا دوباره به بازی برگردن . 

096 : توی سلولش درون HCZ بوجود میاد . وقتی کسی ببینتش واسه یک مدت کوتاه تقریبا 10 ثانیه ای وارد حالت رمپیج می شه و می تونه با سرعن خیلی زیادی حمله کنه . معمولا می تونه با یک ضربه طرفو جر بده وقتی که هدفش رو کشت از حالت رمپیج در میاد مگر اینکه کس دیگه ای هم اونو دیده باشه . تنها راه فرار از دستش اینه که نزدیک یک آسانسور باشه و بتونه سریع فرار کنه . scp-096 تا وقتی که صورتش دیده نشده باشه دستاش رو رو زمین می کشه . قبل از این که وارد رمپیج بشه یک انیمیشن 3 ثانیه ای اجرا می کنه و نمی تونه حرکت کنه ولی وقتی رمپیج کرد حریفش تبدیل به گوجه می شه . بهترین ترکیبش اینه که کنار scp-173 باشه هاینجوری طرف یا باید نگاه کنه و 96 بکشتش یا باید نگاه نکنه و 173 بکشتش . اونایی که نزدیک 096 می شن باید حواسشون رو جمع کنن تا از صدایی که 096 از خودش تولید می کنه ( شبیه گریه است ) بفهمن 096 نزدیکه و هوا رو نگاه کنن . 096 وقتی رو رمپیچ نباشه سرعتش نسباته کمه و تمی تونه حمله کنه . 

173 : به افشین جان بر نخوره ولی بنظرم تو این بازی از همه ضعیف تره . تو LTZ بوجود میاد و از همه به کلاس D ها و دانشمندا نزدیک تره . سرعتش خیلی زیاده و این معمولا کنترل کردن scp 173 رو برای پلیری که در نقششه سخت می کنه . وقتی یکی نگاش نکنه با سرعت بالایی حرکت می کنه ولی وقتی یکی نگاش کنه دو تا اتفاق می تونه بیوفته  :

1_ طرف بهش زل می زنه و پلک می زنه که معمولا همینه . در این موقعیت scp-173 نقطه ای که می خواد بهش بره رو انتخاب می کنه . بعدش scp-173 به اونجایی که انتخاب کرده تلپورت می کنه . با این کار می شه 173 رو خیلی راحت دست به سر کرد . 

2_ فرد مقابل هیچی در مورد scp ها نمی دونه . 173 رو نگاه نمی کنه و به محض دیدنش می ترسه و پشتش رو نگاه می کنه و شروع می کنه به دویدن ( که سریع تر از راه رفته ولی باعث می شه فرد خسته شه ) . اونجاست که 173 یک برگ برنده داره ، اطلاعات . ( شایدم هیچ کدومشون هیچی ندونن و 173 فکر کنه کامپیوتر یا بازی خراب شده -__- )

106 : می تونه از در ها رد بشه ولی از دیوار ها نه . می تونه یک دریچه باز کنه که اونو به یک مکان اتفاقی یا دریچه ای که قبلا باز کرده بود بره ( دریچه ای قبلا باز کرده بود رو می تونه خودش انتخاب کنه که بعدا بیاد اینجا یا نه ). نمی تونه کسی رو مستقیما بکشه ولی می تونه اونا رو بفرست به جیبش که برای این کار یا باید فرد رو بزنه با باید کاری کنه که فرد وارد یک دریچه 106 بشه . کسی که به جیب 106 می ره کم کم از جونش کم می شه . اینجا بهترین کاری که می شه کرد اینه که یک ایتم بدرد نخور رو انداخت تا 2 اتفاق بیفته :

1_ ایتم از بین بره که این یعنی این جا درسته ( ایتم در اصل نابود نشده بلکه منتقل شده ) و اگه فردی وارد بشه از یک دیریچه scp-106 در میاد . 

2_ ایتم هیچی نمی شه که این یعنی این جا اشتباهه و هرکی بره اونجا میمیه . 

جایی که 106 بوجود میاد توی HCZ هستش . سرعتش کمه و احتمال اینک کسی رو بکشه قطعی نیستش واسه همین متحد شدنش با CI باعث می شه که 106 خیلبی سود ببره اما CI فقط می تونه مهماتش رو صرف 106 نکنه .

939-53 : هیچی رو نمی تونه ببینه بجز در و دیوار . می تونه حرف بزنه واسه همین متحد شدنش با CI آسون تره و سود 2 طرفه داره . می تونه افرادی که صدا از خودشون در میارن رو حتی از پشت دیوار ها هم ببینه ( که واسه CI خیلی مفیده ) ولی متاسفانه افرادی که صدا در نمیارن رو نمی تونه ببینه . این صدا حا شامل حرف زدن با بی سیم ، حرف زدن با افراد اطراف و راه رفتن و پریدن می شه ( فکر کن 939 از کنارت رد بشه نبنتت خیلی سخته حرکت نکنی ولی احتمال اینکه زنده بمونی از وقتی که راه می ری بیشتر می شه ) البته فکر کنم راه رفتن بی صدا توی بازی هستش حالا چون خودم بازی نکردم اطلاعی ندارم . زورش خیلی زیاده .جونشم هم همینطور و تازه برعکس بقیه scp ها که کندن این یک می تونه با سرعت متوسط حرکت کنه :0 تو HCZ هستش .

914 : توی HCZ می شه پیداش کرد . درواقع توسط هیچ کس کنترل نمی شه و فقط یک scp هست که تو بازی بود منم تصمیم گرفتم بگمش . تمام مشخصات 914 رو داره با این تفاوت که اگه کسی واردش بشه صحیح و سالم ازش خارج می شه .

هدف scp ها اینه که قبل انفجار هسته ای فرار کنن . و باید همه افرادی که جلوشون سبز بشت رو بکشن البته تصمیم با خودشونه شاید بنظرشون یک یا یک گروه از افراد مفید باشن و نکشنشون . 

نقشه بازی :

بازی حدودا 6 تا مپ داره که هر کدوم از اون یکی شلوغ تر و سخت تره و همونجور که ودشتون از بازی cantainment breach فهمیدین حفظ کردنشوم مثل حفط کردن یک جزوه با 800 تا سوال به زبان نا آشنا هستش .

راند های بازی :

هر راند زمانی تموم می شه که گروه های توی بازی ببرن یا ببازن و هیچکدومشون در حال انجام وظیفه نباشن . که این می تونه با فرار کردن تمام شخصیت هایی که باید فرار کنند یا انفجار اتمی یا مردن همه افراد بجز یک نفر تموم بشه .

تقسیم تقش در بازی :

سیستم نقش دهی بازی این طوریه که افرادی قبل کلاس D بودن و فرار کردن در راند بعدی CI می شوند

افرادی که در نقش دانشمند بودن و فرار کردن در راند بعد تبدیل به NTF می شوند 

افرادی که نقش SG را داشتند و پیروز شدن ( که تقریبا غیر ممکنه ) تبدیل به scp می شوند .

افراد وابسته به اینکه حداکثر در هر نقش می تواند چند نفر باشند کم یا زیاد شوند ( یعنی فکر کن تو دانشمند بودی و فرار کردی الان NTF نیستی چون خیلی ها هم فرار کردن و تعداد افرادی که می تونن NTF باشن محدوده )

افرادی که در نقش CI یا NTF برنده می شن به احتمال کمی بعدا تبدیل به scp می شن ولی اولویت با SG برنده هستش

افرادی که در نقش CI می میرن یا می بازن راند بعد کلاس D می شن

افرادی که در نقش NTF می میرن یا می بازن راند بعد دانشمند می شن 

افرادی که در نقش scp می بازن یا می میرن راند بعد دانشمند یا SG یا کلاس D می شن

افرادی که در نقش scp-173 می برن تبدیل به scp های دیگه می شن و و افرادی که در نقش scp های دیگه می برن جایگاهشون رو حفط می کنن البته شاید راند بعدی به طور رندوم یک scp دیگه بشن . 

ظالمانه ترین قانون نقش دهی اینه که ممکنه چون یک CI  یا NTF برنده شده نقش یک scp برنده رو ازش بگیرن و بدن به NTF یا CI . البته اگر SG برنده بازی بشه قطعا جاشو با 173 عوض می کنن یا اگه 173 برده باشه ممکنه جاشو با یکی از سطح بالا تر عوض کنن .

ایتم ها : 

بی سیم : برای صحبت کردن با افرادی که در همون زمان دارن از بیسیم استفاده می کنن یا بی سیمشون باتری داره و در محدوده رادیویی هستش . بی سیم داری چند محدوده رادیویی هست . محدوده کوچک ، محدوده متوسط ، محدوده بزرگ و تمام تاسیسات .

هر چی محدوده بزرگ تر باشه شارژ بیشتری مصرف می کنه واسه همین اگه باتری ندارین از بزرگ استفاده نکنید . از تمام تاسیسات هم بهیچ وجه استفاده نکنید .

کارت امنیتی : برای باز کردن در ها و فعال کرد کار های مختلف . به 5 سطح تقسیم می شوند .

برنامه هکر : برای باز کردن در ها . مجاز است همه چیز بجز بمب اتم را فعال کند اما کند تر از کارت است .

تبلت خرید سلاح : برای خرید سلاح استفاده می شود . فقط در بخش تسلیحات site-19 قابل استفاده است .

باتری : برای شارژ کردن بی سیم .

فکر کنم فقط همینا هستش چون تو استیم درباره ایتم ها توضیحی نداده و تو گیمپلی هم فقط همینا بود .

سلاح ها :

نارنجک : یک انفجار ایجاد می کنه که یک آسیب سنگین وارد می کنه 

فلش بنگ : تا یک مدت کوتاه دشمن قادر بی دیدن و شنیدن نیست 

صدتیر : سنگین ، دارای دیمیج متوسط و خشابی بزرگ

assault rifle : وزن متوسط ، دمیج متوسط و خشاب نیمه بزرگ

اسلحه دوربین دار : وزن متوسط ، دمیج خیلی زیاد و خشاب کوچک

پیستول : وزن خیلی کم ، دمیج کم و خشاب نسبتا کوچک

SMG : وزن کم ، دیمیج نسبتا کم و خشاب وابسته به نوع اسلحه MP9 متوسط و P90 بزرگ

توجه مجدد : این بازی فقط از طریق استیم قابل نصب و اجرا است اما کاملا رایگان است .

 

من که خودم سیستمم ضعیفه زغالیه اجرا نمی شه امیدوارم شما بازی کنید حالشو ببرید .

 

دانلود بازی 

نویسنده:scp mobile tasks force nine tailed foxs 

  • scp Admin

نظرات شما باعث دلگرمی و ادامه فعالیت سایت می باشد!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات  (۸)

  • محمد طاها
  • ۲۲ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۱۴
  • سلام میبینم که یکی دیگه ترجمه میکنه =/
    میگم من بازیشو ریختم ولی خیلی عجیبه
    وقی میخوام برم تو سرور صفحه هیچ تکونی نمیخوره و فقط یه تیکه از آهنگ بازی پخش میشه =/

    بله دیگه من وقتشو نداشتم بازی رو خودم نصب کنم نمیدونم مشکل از کجاست
  • رو 049 کراش دادم ولی قلبم شکست فهمیدم مرد هستش
  • ۲۲ خرداد ۰۰ ، ۲۲:۵۰
  • ببین بازی حداقل رم 3 می خواد اگه سیستمت کمتره یعنی نمیاد اگر هم که بیشتره ممکنه از کارت گرافیک باشه یا شایدم درست دانلود نشده باشه به هرحال بنظرم اول سیستم عامل مورد نیاز بازی رو بررسی کن اگه نیومد دوباره دانلود کن اگر بازم نیومد دیگه من هیچی نمی دونم

    .
  • ASha
  • ۲۸ مهر ۰۰ ، ۱۴:۲۲
  • حیف برای کامپیوتره...و راستی استیم چیه و از کجا نصب باید کرد؟

  • کیان
  • ۱۵ بهمن ۰۰ ، ۲۲:۱۹
  • داداش scp ۱۷۳ مورد علاقه منم هست پس وقتی راجبش حرف میزنی سنجیده سخن بگو😁🗡

  • ماهان محبوبی فر
  • ۰۴ آبان ۰۱ ، ۲۱:۰۲
  • بچه ها این بازی رو میشه از استیم دانلود کرد (رایگان)

  • Mr.dino
  • ۰۸ تیر ۰۲ ، ۲۱:۲۳
  • ببین من ۲.۷۵ گیگ رم دارم کارت گرافیکم ۱ گیگ سی پیوم دو هسته ای ۳ گیگا هرتز همه چی هم ddr 2 بنظر تو با fps بالای ۴۰ میاد؟

  • Argodman
  • ۲۰ مهر ۰۲ ، ۲۱:۲۹
  • من رفتم تو استیم نگاه کردم و برخلاف چیزی که اینجا نوشته سیستم میان رده میخواد و باید سیستمتون قوی باشه تا بازی رو بکشه(کارت گرافیک دو گیگ ۱۰۵۰ و سی پی یو اینتل نسل شش)و چهار گیگ رم که تو ایران همچین سیستمی به راحتی گیر نمیاد💔

  • امیر
  • ۰۶ فروردين ۰۳ ، ۱۳:۱۷
  • اسم بازی اس سی پی  ۱۴۷۱ چیه؟